Thursday 22 December 2011

fuhhhh...duit baru untuk tahun 2012...terbaek r...!!!

Gambar Reka Bentuk Baru Wang Kertas Malaysia Tahun 2012

Pandu uji kereta Volkswagen terbaru dan anda akan menerima hadiah serta berpeluang memenangi iPad 2
Jom menang tajaan penuh percutian ke German serta wang tunai RM10,000!
Rahsia blog baru mendapat ribuan trafik setiap hari
2012 hampir menjelang tiba, masing-masing pakat pasang azam baru dan terfikir macam-macam nak buat perubahan. Begitu juga dengan wang kertas Malaysia yang bakal menggunakan reka bentuk yang baru bagi tahun 2012 iaitu pada tahun hadapan.



Majlis pelancaran wang kertas dengan design yang agak berlainan dari sebelum ini juga turut menampilkan kembali wang kertas bernilai RM 20 sekeping yang berwarna koko pada satu masa dahulu.

Kini, wang kertas RM 20 dikeluarkan dalam warna kuning keemasan dan memaparkan dua spesis penyuyang hanya dijumpai di perairan Malaysia iaitu penyu karah dan belimbing.



Selain itu, kesemua wang kertas lain bermula dari not RM 1, RM 5,RM 10, RM 100 juga diubah reka bentuknya kepada style yang lebih menampakkan ciri melayu dan juga Malaysia. Kesemua wang baru ini akan mula diedarkan pada pertengahan tahun hadapan manakala duit syiling baru akan mula diedarkan pada awal Januari hadapan.


Ada yang mengatakan gambar di bawah ini adalah duit RM50 yang terbaru tetapi sebenarnya bukan dan ini hanyalah gambar duit RM50 edisi SUKOM 98. Berhenti daripada menyebarkan info yang salah. Berita ini sudah lama tersebar dan masih ramai juga yang percaya akan dakwaan tersebut.


BY : Jack Sparrow

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Powerade Coupons